SABER UCV >
1) Investigación >
Artículos Publicados >

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10872/8743

Título : Projects at School: Scientific, Technological and of Citizen Research.
Autor : Lacueva, Aurora
Palabras clave : educación por proyectos
enseñanza por la investigación
enseñanza de las ciencias naturales
project-based learning
students research
science education
Fecha de publicación : 2003
Editorial : Science Education International. The Journal of the International Council of Associations for Science Education.
Citación : 14 (2): 31-35.
Resumen : Projects are an essential part of a truly educative school, a school that encourages significant, inquisitive and pertinent learning (Manning, Manning & Long, 1994; Marx et al., 1997). To avoid dry “scientism”, it may be useful to consider three kinds of projects for the science classroom: scientific, technological and of “citizen research” (Lacueva, 2000a; Lacueva, 2000b). The combination of them offers a much more complete and balanced education for all children and youngsters. Although overlappings and mixings can occur, each kind of project is guided by different purposes, requires different methodologies and cultivates distinct attitudes and values.
URI : http://hdl.handle.net/10872/8743
ISSN : 2077-2327
Aparece en las colecciones: Artículos Publicados

Ficheros en este ítem:

Fichero Descripción Tamaño Formato
SEI Lacueva Revised version.2003.pdf201.55 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir

Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Comentarios