SABER UCV >
1) Investigación >
Artículos Publicados >

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10872/11843

Título : Fishes: A Didactical Unit in an Uncommon School
Otros títulos : Los peces: una unidad didáctica en una escuela diferente
Autor : Lacueva, Aurora
Imbernón, Francisco
Llobera, Rosa
Palabras clave : Educative innovation
Science education
Democratic education
Didactics
Elementary school education
Fecha de publicación : 2004
Editorial : e-Journal of Educational Research, Assessment and Evaluation - Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa
Citación : Lacueva, A., Imbernón, F. & Llobera, R. (2004). Fishes: A didactical unit in an uncommon school. RELIEVE, 10(2). At: http://www.uv.es/RELIEVE/v10n2/RELIEVEv10n2_3eng.htm
Resumen : In this case study we describe and interpret a didactical experience centered on the theme “Fishes” and developed in a first-grade classroom of an innovative school. We systematically recorded the experience, collected documents,and interviewed the principal, the teacher and the students. Seven categories were used for the interpretation of data: learning connected to the real world, availability of sufficient resources, excessive narrowness of the theme, openness vs. structure in the didactical work, children as protagonists, a rich school life beyond the classroom, and the multi-faceted relation between school and home. The article outlines and discusses children’s learning achievements.
URI : http://hdl.handle.net/10872/11843
ISSN : 1134-4032
Aparece en las colecciones: Artículos Publicados

Ficheros en este ítem:

Fichero Descripción Tamaño Formato
RELIEVEv10n2_3eng.pdf372.96 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir

Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Comentarios